اخبار/مدیریت پروژه های ساختمانی

مدیریت پروژه های ساختمانی

به طور خلاصه، مدیریت پروژه های ساختمانی، روند مدیریت پروژه های ساختمانی است. اما هنگامی که شما درباره مدیریت یک پروژه ساختمانی در مقایسه با سایر پروژه ها صحبت می کنید، تمایز بیشتر این است که ساخت و ساز بر مبنای ماموریت است. این بدان معنی است که این پروژه با پایان پروژه ایجاد می شود.

در حالی که به طور کلی مدیریت پروژه به عنوان مدیریت منابع در طول چرخه حیات یک پروژه از طریق ابزار و روش های مختلفی برای کنترل دامنه، هزینه، زمان، کیفیت و غیره در هنگام کار در صنعت ساخت و ساز، چشم انداز شما باید وسیع تر باشد. این معمولا حاوی محدودیت های وسیع تر به منظور طراحی و ساخت پروژه های خاص است و می تواند با بسیاری از رشته های مختلف در طول عمر پروژه از معماری تا مهندسی به فعالیت های عمومی به برنامه ریزی شهری تعامل داشته باشد.

انواع مختلفی از پروژه های ساختمانی وجود دارد که بسته به بخش های مختلف ساخت و ساز متفاوت است. دو بخش در ساخت و ساز وجود دارد: مسکونی و تجاری. بسته به بخش، می تواند تا چهار نوع مختلف پروژه وجود داشته باشد:

ساخت و ساز خانه های مسکونی و نوسازی

ساخت و ساز صنعتی سنگین

ساخت و ساز تجاری و نهادی

ساخت و ساز مهندسی

این بدان معنی است که انواع مختلفی از پروژه های ساختمانی وجود دارد که برای مدیریت موفق نیاز به مدیریت ساختمانی دارند. مدیریت ساخت و ساز ممکن است برای یک خانه ساده به یک پل بزرگ نیاز داشته باشد، از مهندسی ساخت یک سد تا یک پروژه بازسازی لرزه ای فرودگاه. مدیر پروژه ساخت و ساز، پس از آن، شروع و پایان پروژه را مدیریت می کند، اغلب مدیریت سایت را برای تضمین ساخت و ساز ایمن و موفق انجام می دهد.

اصول اساسی

مدیریت پروژه های ساختمانی نیازمند طیف وسیعی از مهارت ها و توانایی ارتباط با طیف وسیعی از سازمان ها و افراد برای هدایت پروژه از مفهوم ساختن است. مهم است که مدیران پروژه های ساخت و ساز در طی هر فاز پروژه از اصول مدیریت پروژه پیروی می کنند.

تصدیق و آغاز پروژه

شما نمیتوانید یک پروژه را شروع کنید مگر اینکه شما می دانید که قادر خواهید بود آن را پایان دهید. ابتدا به دنبال سعی و کوشش برای تعیین اینکه آیا پروژه حتی امکان پذیر است. این چطوریه؟ شما می خواهید از طریق مطالعه امکان سنجی و یا آنچه که اغلب به نام مورد کسب و کار، که در آن شما به اهداف، هزینه ها و جدول زمانی نگاه کنید برای دیدن اگر شما منابع برای رسیدن به پروژه موفق در درون محدودیت ها بروید. شما همچنین می خواهید استدلال پشت پروژه را تعریف کنید و مطمئن شوید که صدا آن است. اگر چنین است، شما منشور پروژه خود را برای کمک به شروع پروژه ایجاد می کنید. حتی در این مرحله حتی نمیتوانید مسائل و خطرات بالقوه را شناسایی کنید.

تعریف و برنامه ریزی پروژه

شما تصویب کرده اید، اکنون چگونه می خواهید موفقیتی کسب کنید؟ وظایف در زمان بندی را شرح دهید، مراحل پروژه را ذکر کنید و منابع مورد نیاز برای انجام این وظایف را در بودجه اختصاص دهید. در طرح خود شفاف باشید، بنابراین هر کس در همان صفحه قرار دارد و می داند چه چیزی باید در طول عمر پروژه انجام شود. این شامل جزئیات هزینه، دامنه، مدت زمان، کیفیت و ارتباطات مورد استفاده در پروژه می باشد. این نیز زمانی است که شما قادر خواهید بود بهترین تیم را برای طرح مفهوم و شروع به جمع آوری آنها کنید

راه اندازی پروژه

حالا شما پروژه را اجرا میکنید، برنامه را اجرا میکنید و آن را اجرا میکنید، همراه با تمام تغییرات و مسائل که میتواند در طی چنین فرایندی ایجاد شود. هر آنچه که به وعده داده اید، باید در مدت زمانی که شما اشاره کردید، صورت گیرد. اکنون باید با ذینفعان و مشتریان و تیم ها مقابله کنید. دومی باید وظایف را تکمیل کند که به معنی مدیریت بار کاری و تخصیص منابع است. شما در این مرحله مجددا جلسات و گزارشات را تنظیم خواهید کرد. این جایی است که ابزار مدیریت پروژه شما واقعا مورد آزمایش قرار می گیرد، اما بعدا آن را بیشتر توضیح دهید.

اجرای پروژه پیگیری

شما نمیتوانید پیشرفت پروژه خود را بدانید اگر شما راهی برای نظارت بر آن ندارید. شما این کار را در مرحله قبلی پروژه انجام می دهید، اما به اندازه کافی مهم است که تقاضای مرحله جداگانه خود را در مدیریت خود داشته باشید. شما می خواهید راهی برای یادآوری پیشرفت داشته باشید، به همین دلیل است که شما باید شاخص های عملکرد کلیدی را برای هزینه، زمان و کیفیت تعیین کنید و ببینید چگونه آنها در زمان واقعی نسبت به آنچه که شما برنامه ریزی کرده اید اندازه گیری می شوند. اگر بتوانید در بالای این ارقام قرار بگیرید، احتمالا شما یک پروژه خراب را مدیریت خواهید کرد. بنابراین، در تمام طول انعطاف پذیر و ارتباطی باقی بمانید تا بتوانید سرعت آن را تغییر دهید و آن را همیشه رخ می دهد.